Taakveld uitleg |
---|
Optimale ontwikkeling 0-13 jarigen | ||||
Bestrijden van onderwijsachterstanden | ||||
Jongeren (13-23 jaar) perspectief bieden op diploma/arbeid/dagbesteding | ||||
Tegengaan voortijdig schoolverlaten | ||||
Volwassenen beheersen basisvaardigheden | ||||
Versterken basisvaardigheden volwassenen |
In 2022 hebben we ons vooral gericht op:
• | Uitvoeren van wettelijke taken: |
---|---|
We hebben de wettelijke taken uitgevoerd in 2022 en het leerlingenvervoer is opnieuw aanbesteed vanaf schooljaar 2022/2023, welke gegund is aan Connexxion o.b.v. beste prijs-kwaliteit verhouding. | |
• | Lokaal Educatieve Agenda 2020-2024 uitvoeren: |
We hebben intensief met de partners in de stad samengewerkt om uitvoering te geven aan de Lokaal Educatieve Agenda 2020-2024 en programma jeugd en corona. Voor de zomer ontvangt de raad een monitor met resultaten. | |
• | SPIL beleid uitvoeren: |
In 2022 is vanuit SPIL ingezet op17 schakelklassen, regie- en coördinatie VVE/SPIL, voorschoolse educatie, de pedagogische coach in de VE en de Zomerschool. Voor de zomer ontvangt de raad een monitor met resultaten. | |
• | Uitvoering geven aan stadsplan basisvaardigheden: |
Samen met de bondgenoten van het stadsplan basisvaardigheden zijn we verder aan de slag gegaan met de uitvoering van de 4 speerpunten: preventie, vergroten bereik NT1, passend en blijvend aanbod en bewustwording. | |
• | Plan aanpak voortijdig schoolverlaten uitvoeren : |
Samen met de gemeenten, en het onderwijs en overige ketenpartners in de regio zijn veel activiteiten uitgevoerd. We hebben daarbij extra ingezet op een brede jongerenaanpak voor de jongeren die zonder startkwalificatie thuis (komen te) zitten. | |
• | Continuering constructieve samenwerking: |
Dankzij de constructieve samenwerking met de onderwijspartners hebben we de Oekraïense vluchtelingen, die onverwachts snel instroomden van onderwijs kunnen voorzien (binnen 6 weken een centrale locatie gerealiseerd). |